7 Aralık 2011 Çarşamba

Sosyal Ağ ile Nasıl Para Kazanılır?

Sosyal ağlarda hayran ve takipçi kitlesi oluşturarak gelir elde edin.

Sosyal ağlar günümüzde firmalar tarafından pazar payını arttırmaya yönelik önemli bir etken olarak karşımıza çıkmakta. Dijital reklam sektöründe çok büyük bir pazar hacmine bir anda ulaşan sosyal ağlar maliyetinin düşük olması, geri dönüş oranının fazlalığı ve dolayısı ile verimliliğin sağlanması gibi avantajlar nedeni ile büyük firmalar tarafından da etkin olarak kullanılmakta.

Sosyal ağların lideri Facebook ve hayran sayfaları

Dünyada üye sayısı 800 milyona ulaşan facebook sosyal ağ kavramının öncülerinden, daha önce myspace, orkut gibi benzerleri olmasına rağmen dünya çapında üstün başarıya ulaşan facebook’un en önemli özelliği yakın arkadaş, aile, kişisel paylaşımlar ve hayran sayfaları ile üyelerin
birbirleri ile sürekli etkileşim içinde olmalı. Facebook’un ilk yıllarında grup sistemi yer almaktaydı ancak etkin bir kullanımı bulunmamaktaydı,  onun yerine getirilen hayran sayfaları paylaşımları ile hayranların ana sayfasına direk ulaşılabilmekteydi ve bu sistem bir çığır açtı bir anda milyonlarca hayran sayfası ve yine bu hayran sayfalarına üye olan milyonlarca insan çok büyük bir paylaşım kitlesi oluşturdu. Facebook bu atılımı ile apayrı bir reklam mecrasının kapısını açtı zira sadece sanatçılara ya da siyasetçilere değil giyim markalarından web sitelerine, araba markalarından şehirlere kadar pek çok alanda hayran sayfası ve bu sayfalara hayran olan potansiyel müşteri oluştu. İşte tamda bu noktada hayran sayfaları markasını yaratan firmalar için yeni bir pazar alanı olarak göze çarptı. Çok ucuz maliyet ile sürekli ulaşabilecekleri potansiyel müşterilerini kendi hayran sayfalarına çekebilir böylece yeni kampanyalarını bu kitleye anında ve neredeyse hiç masraf ödemeden duyurabilirlerdi. Facebook’taki bu potansiyel pazarı keşfeden firmalar hemen reklam kampanyalarına başladılar bunun için çeşitli facebook uygulamaları, web site uygulamaları, oyunlar, hediye kampanyaları oluşturmaya başladılar.

Twitter Takipçileri

Facebook’taki hayran sayfaları aslında bir bakıma twitter’in sistemini örnek almakta idi. Zira Twitter’da her kişi Ya da hesap bir hayran sayfası ve onu takip edenler ise onların hayranı. Bu sistemi kuşkusuz Facebook geliştiricileri Twitter’dan almış zira hayran sayfalarının işleyiş biçimi de tamamen bu şekilde.

Twitter’ı takip edenler ise facebook’un gelişmiş profil sistemlerini bulamasalar da onları cazip kılan en önemli unsur zaten bu sadelik.Yine burada da takipçi sayısı ciddi bir reklam pazarı oluşturmakta. Twitter’da girilen her tweet ile takipçilerinizin ana sayfasına ulaşmanız mümkün buda yine firmalar için  takipçiler dolayısı ile yeni potansiyel müşteriler demek bu yolla kazanılan her takipçi yeni bir satış potansiyeli anlamına da gelebilmekte.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder